Ansök till höstterminen 01.02.24 - 30.04.24

Vår vision är att vidga vyer och väcka engagemang!
Vi vill bidra till att människor kan påverka sin livssituation och verka för det hållbara demokratiska samhället.

Eskilstuna folkhögskola är en dagfolkhögskola med ca 350 studerande som ligger mitt i Munktellområdet i centrala Eskilstuna. Skolan har ljusa öppna lokaler, skräddarsydda för folkhögskolans organisation. Här finns ateljéer för konststuderande, undervisningslokaler, konferenslokaler, kök, motionsavdelning samt en innergård för paus och skapande verksamhet. Skolan huserar även i återbruksgallerian ReTunas lokaler med bland annat utbildningen Recycle Design.

Vi är en del av folkbildningen i Sverige och har en pedagogik som kännetecknas av att deltagaren utvecklas tillsammans med andra och har stora möjligheter att själv påverka sin utbildning efter egna erfarenheter och förkunskaper.

På Eskilstuna folkhögskola möts olika människor, kulturer och intressen. Hos oss kan du läsa upp dina betyg på allmän kurs, du kan studera konst, återbruksdesign eller yrkeskurser som barnskötare, sommarkurser och mycket mer!

Eskilstuna folkhögskola är politiskt och religiöst obunden. Huvudman för skolan är Region Sörmland och vi tillhör Kultur och Utbildningsförvaltningen. Folkhögskolan bygger på frivillighet och är en skola för vuxna. Man ska vara minst 18 år för att läsa de långa kurserna.

Kurser

prenumerera på skolans nyhetsbrev!

Vill du prenumerera på skolans nyhetsbrev?

Ta del av nyheter, evenemang, viktiga datum och information om skolans kurser från Eskilstuna folkhögskolas nyhetsbrev!