SMF

Studiemotiverande folkhögskolekurs (SMF) är för dig som är arbetssökande och inskriven på Arbetsförmedlingen samt saknar fullständiga betyg från grund eller gymnasieskolan.

SMF utgår ifrån din livssituation och ger dig en inblick i hur det är att studera på folkhögskola. Genom föreläsningar och diskussioner om studier, samhälle, arbetsmarknad, hälsa och miljö får du användbara kunskaper inför din framtid.

Dina personliga erfarenheter och kunskaper är viktiga då vi tillsammans skapar en kurs som passar just dig. Syftet med kursen är att inspirera och hjälpa dig ta nästa steg, oavsett om du siktar mot studier eller arbete. Tillsammans med kursledarna skapar du en individuell framtidsplan.

Omfattning och tid

Kursen är på heltid i 13 veckor.

Kursstarter

7 augusti – SMF

18 september – SMF Språkstöd

6 november – SMF

Ansökan görs via Arbetsförmedlingen, kontakta din arbetsförmedlare.

Kursen bedrivs på Eskilstuna folkhögskola

Gösta Wasastiernas gränd 4, 633 61 Eskilstuna

Du hittar oss här

Vi finns mitt i Munktellstaden i Eskilstuna, en ca 15 minuters promenad från Centralstationen eller Fristadstorget. Se kartor med vägbeskrivning här (klicka på dem för länk):

Vid frågor kontakta

Stefan Möller eller

Åse Björkman

Det går även bra att ringa eller skicka sms till: 070 – 899 32 52

Kursansvarig

Mattias Borgh, biträdande rektor

Välkommen till oss på Eskilstuna folkhögskola.